Разбилият се L-39ZA е набирал височина с недостатъчна скорост

Теоретично пилотите са могли да катапултират, каза Димитър Ставрев
Обновена: 16 сеп 2024 11:35 | 16 сеп 2024 11:35, Анисия Иванова
31

Продължава разследването на инцидента в авиобаза "Граф Игнатиево", при който в петък по време на тренировка загинаха двама пилоти - майор Петко Димитров и старши лейтенант Венцислав Дункин.

"За следващия ден беше предвидено традиционно авиошоу по повод 20 години България в НАТО и 35 години от приемането на МиГ-29 у нас. Беше предвидено самолети от българските ВВС да изпълнят демонстрационни полети на летище "Граф Игнатиево". В конкретния случай става въпрос за инструктори от Военновъздушното училище в Долна Митрополия, които обучават курсантите, така че е нормално те да изпълняват фигури от висшия пилотаж и в това няма нищо изключително", каза авиоекспертът Димитър Ставрев от списание "Криле" в студиото на "България сутрин".

Той потвърди появилата се вече информация, че за този самолет -  L-39ZA, това са едни от най-опитните пилоти.

Всеки полет се изпълнява с полетен план

"Пилотите са изпълнявали фигурата Кубинска осморка. Това е комбинация от половин лупинг, след това се прави полутоно, нов лупинг и ново полутоно. Това, което ми казаха пилоти, е, че самолетът е тръгнал да набира височина с недостатъчна скорост. Началното ниво на фигурата е било недостатъчно и след това с недостатъчна скорост са тръгнали да се качват", допълни Ставрев за Bulgaria ON AIR.

Според него теоретично с този самолет те са могли да катапултират.

"За мен е учудващо защо на пилотите не им е подсказано, че височината, която са набрали, не е достатъчна. Следствието разполага с цялата документация, показанията, радарите. От черната кутия също ще има информация. Всеки полет се изпълнява по т.нар. полетен план, всяка една секунда е дефинирана - с каква скорост трябва да се движи самолетът, каква височина. Ръководителят на полета трябва да следи дали този полет се изпълнява по план и ако не се изпълнява, да подскаже на пилотите", поясни авиоекспертът.

По думите му има десетки записи на присъстващите журналисти.

"Доколкото знам, черната кутия е в сравнително добро състояние. На записа се чува, че двигателят работи до последния момент. Поне с него не е имало проблем. И няма стара или нова техника, има поддържана и неподдържана техника. Българското общество трябва да реши за себе си иска ли да има армия, не иска ли да има армия. F-35 е много по-модерен и много по-евтин от F-16, които сме закупили", подчерта Димитър Ставрев.

Той е на мнение, че откакто сме в НАТО авиацията ни е силно намаляла.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от Общество
За 17 години "Сребърният фонд" събра едва 4 млрд. лева
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
4
 
5
 
! Отговори
селянин преди 3 дни
за неходилите в казарма навремето се допускаше поне 5% загуби на летателния състав по време на обучение и при мирно време а при война един самолет има 2-3 часа живучест един танк оклоло час а един боец 15 мин
6
15
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
На клипа по БНТ ясно се вижда че в даден момент нещо изпуши в самолета, след което той устремно се заби в земята! Щом тоя разправя че двигателите са били здрави, не трябва ли първо да проверят какво е изпушило, и от там да си водят другите разследвания?
5
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Трябват дронове,а не стара технология самолет
4
14
 
1
 
! Отговори
селянин преди 3 дни
други специалисти нема ли тия тонове и полутонове ми идват в повеке язе таквое не видех нека некой музикант и той да си даде професионалното мнение
3
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Километраж Нема ли тоз Фитипалди да кара с 1000 километра у час :)))
2
4
 
10
 
! Отговори
Зозо преди 3 дни
Нали е тъкмо ремонтиран преди 3 месеца???? Що не отвори катапулта???
1
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Тези пилоти много пъти са изпълнявали тази фигура и едва ли не са разбрали с каква скорост се издигат и каква височина са достигнали. Имат си и уреди в кабината. Освен това на видеото се вижда опит за катапултиране, отварят се два парашута - само аз ли го виждам това? Но не се отделят от самолета.