Какви са правата ни при закъснение или отмяна на полет?

Ако закъснява над 2 ч., авиокомпанията е длъжна да ни осигури грижа
28 юни 2024 13:24, Анисия Иванова
7

Зачестяват случаите на закъснели полети в Европа. Последният е от 26 юни. Полет от летище Станстед в Лондон за София закъсня с 15 часа.

"При всички случаи е неприятно, ако отидем на летището и изчакаме повече, отколкото сме предвидили и колкото е било по разписание предвидено. Регламент 261 регулира и урежда правата на пътниците в ЕС, когато самолетът закъснее или когато полетът бъде отложен. Когато отидем на летището и полетът закъснее повече от 2 часа, авиокомпанията е длъжна да ни осигури грижа. Това означава храни и напитки, а ако се наложи по-дълго изчакване - трябва да се осигури и нощувка, включително транспорт от и до хотела, и обратно", каза директорът на Европейския потребителски център в България Соня Спасова в студиото на "България сутрин".

Тя поясни, че ако е късно и няма представител на авиокомпанията на летището, пътникът може сам да си закупи храна и напитки, а след това при представяне на касова бележка - парите да бъдат осребрени от страна на авиокомпанията.

"Правилата важат за всички и правата на пътниците могат да бъдат претендирани и пред нискотарифни, и пред редовните авиокомпании. Ако не получим тези грижи, добре е да пазим пазим касови бележки и фактури от хотела, както и за храните. След това се претендират в сайта на авиокомпанията, има формуляр, който трябва да се попълни", добави Спасова за Bulgaria ON AIR.

По думите ѝ другото, за което може да се претендира, е финансова компенсация, ако полетът пристигне с повече от 3 часа закъснение в крайната точка.

"Размерът на компенсацията е фиксиран, като зависи от дължината на полетите. За най-често срещания, който е до 1 500 км, компенсацията може да бъде до 250 евро. Ако е 3500 км - компенсацията е до 400 евро на пътник. Ако закъснението е свързано с буря или друг проблем, свързан с извънредни ситуации, то тогава авиокомпанията не е задължена да изплаща такава компенсация", поясни директорът на Европейския потребителски център в България.

Всъщност авиокомпанията е длъжна да ни обясни причината за закъснението на полета.

"Има хипотеза, че ако полетът бъде отменен, като пътници имаме 3 варианта. Единият е да се откажем да пътуване. При него в рамките на 7 дни трябва да си получим парите за билета обратно. Вторият вариант е да бъдем премаршрутирани възможно най-бързо, а третият вариант е пътуването да е в първия удобен за нас момент. За багажа има застраховки, които не са задължителни, но са препоръчителни, особено ако в него возите нещо ценно", подчерта Соня Спасова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от Общество
Зърнени храни, протеинови барове, газирани напитки... Колко опасни са те?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
0
 
! Отговори
Отличник преди 2 дни
Случвало ми се е да получа неустойка за закъснения. Както пари, така и безплатен обяд в самолета. Когато не е било заради атмосферни условия, нали.Даже миналия септември броях минутите като се прибирах от Айндховен, че не бързах особено, а неустойката щеше да е повече отколкото ми струва билета, *** кацнах в София с 2:43 закъснение, 17 минути не стигнаха :D
5
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
До Анонимен 3 - Коя авиокомпания ти отмени полета? Имаш основание да ги съдиш до дупка!
4
0
 
3
 
! Отговори
VladTepes преди 2 дни
Пътниците имат право да сезират компетентните служители на ААЦ, най-добре архиерея на съответната епархия.
3
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Даже няма да чета статията, защото правата са ви НИКАКВИ.Преди 2 седмици ми отмениха полет, за което обещетението трябваше да бъде 400 евро и официално ми отговориха: да си е-а май--та ! ... поради лоши метеорологични условия ... нищо не върнаха, даже не предложиха полет на друга дата , не че ме уреждаше, щото цялата почивка, резервации на хотел и т.н. пропадна ...
2
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
И защо отмяна на полет трябва да има, закъснение случва се, но другото не бива да се допуска. Хората са планирали пътуването си, а и в Бг няма човечета, лепящи ръцете си по пистата или боядисващи самолети.:))
1
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Да си сипеш чаша студена вода от тоалетните в летището!