Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили

Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови коли
27 яну 2024 18:53, Анисия Иванова
319
Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили
Снимка: БГНЕС

Повишаване на данъка за старите автомобили с до 78%. Това предвижда проект на нов Закон за насърчаване на електрическата мобилност, подготвен от Министерство на иновациите и растежа, съобщава БНТ. Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови автомобили. Целта е хората да се откажат да карат такива. Как приемат предложението в Югозападна България, където автокъщи има много, а населението е с най-ниската заплата в страната?

Дупница е градът с най-много автокъщи в Югозападна България. Многото продажби и големите печалби обаче са само спомен. Днес купувачите са малко. Светослав Николов, който е търговец на автомобили, разказва, че бизнесът не върви добре, а евентуално покачване на данъка за по-старите автомобили би довел до сериозен спад на продажбите.

"Ще прогони клиентите. Смятам, че не трябва да е така. Няма много интерес, не е като преди години както е било тук, в Дупница, по-слаб интерес е. Оня ден дойде един човек, каза, че е с ТЕЛК и гледа кубатура, гледа колко коня е колата и се интересува, за да знае. Той се притеснява, като няма пари, сигурно взима минимална пенсия и го е страх да купи по-нова кола", каза Светослав Соколов – търговец на употребявани автомобили.

И в Благоевград картината не е по-различна. Според Владимир Янчовски, който е собственик на автокъща, няма причина за повишаване на данъците за старите коли и не би стимулирало хората да започнат да си купуват електрически, по-нови или изобщо да се откажат да използват автомобил.

"Вдигането на данъци в една държава е признак на слабост и немощ да се справиш с политиките, които си запланувал. По принцип това ще бъде поредното събиране на пари, което ще потъне в бездънна каца. Хората в България нямат пари и затова карат по-стари автомобили. Всеки иска да кара по-нов автомобил, но просто се простираш спрямо чергата си. Покупателната способност на хората е много ниска и по тази причина новите автомобили са много малък дял от това, което се купува реално на пазара", коментира Владимир Янчовски – собственик на автокъща.

На това мнение са и много от жителите на Югозападна България, където заплатите са сред най-ниските в страната. Според много от тях данъкът трябва да се определя от състоянието на автомобила.

Среден клас, с възможно по-малък разход на гориво и сравнително добро състояние – това са най-търсените автомобили на пазара в момента.

"Специално за нашия град се търсят коли между 5000 и 10 000 лв. Това ще рече, че коли над 20 години, което хем е морално остаряла, хем не е сигурна на пътя, хем не може да ти върши работата, за която я взимаш тази кола. Но хората са притиснати по простата причина, че нямат средства. От 2-3 години ние сме се ориентирали предимно към гръцкия пазар, вкарваме коли, които се търсят в момента в Гърция, защото там сме много по-актуални, отколкото тук", каза Янчовски.

Коли от автокъщите в Дупница и Благоевград купуват и много македонци. За това от Кочани е дошъл и Горан Стоянови. Оттук той си тръгва с 13-годишен автомобил, за който е платил 3000 евро.

"Купиш си колата, регистрираш я и караш, няма данък като в България на края на годината", коментира той.

В случая обаче Горан планира да продаде колата, която е закупил току-що в родината си за около 5000 евро и да има малка печалба.

"Тук са без мито и аз си плащам мито на границата и е по-евтино".

След като стане ясно ще има ли увеличение на данъците за по-старите автомобили и с колко, търговците ще преценяват какви промоции биха направили, така че да не намалеят драстично продажбите. Няма да има обаче голям спад в цените, защото и в момента печалбата им е минимална. Определят автомобила като необходимост и затова са сигурни, че каквито и мерки да се приемат, хората няма да се откажат да купуват коли.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


319
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
138
12
 
4
 
! Отговори
Таня преди 7 месеца
Твърде малко е. Не трябва да е по-малко от 200% на коли над 5 години.
137
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Много били колите в София! При 300 лева карта за Метрото....
136
14
 
3
 
! Отговори
До 158 преди 7 месеца
Дискриминация е аз да се спуквам от бачкане и да карам сравнително нова, изправна кола, а на стотици хиляди да им се позволява да заобикалят закона и да карат дърти, опасни, замърсяващи подвижни ковчези!
135
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Най-скъпата кола в света е 1952г.!
134
12
 
5
 
! Отговори
до Радослав преди 7 месеца
Радославе, от кое село изпълзя, че даваш акъл за нещо, което няма никакъв допир даже с истината! Градският транспорт в София е перфектен - нови и отоплени автобуси, тролейбуси, добре поддържани трамваи, перфектно метро! Разписанието е до минутата - има го и в сайта на СКГТ, има го и в няколко приложения, които може да използваш на смартфона си! Но истината е друга - има и 2 милиона автомобила, които трябва сериозно да се ограничат! Европейска държава ли сме, ако сме, само поддържани автомобили!
133
3
 
11
 
! Отговори
Радослав преди 7 месеца
До Нет: да ама в България се приема не на база състоянието, а на база възраст, тоест може да имаш 1 кола в перфектно състояние и пак ти вдигат данъка защото е на Х години. Аз съм съгласен да ми вдигнат данъка, но искам от датата на влизане в сила на закона и подобрение с 80% на състоянието на пътищата! Това означава отлично осветление в града, за да се виждат пешеходците, без никакви дупки, маркировка и мантинели на всякъде, без падащи парчета бетон от мостове и тунели и тн.!
132
8
 
4
 
! Отговори
Избирател Пп преди 7 месеца
Сьгласен сьм с предният коментар само богатите трябва да притежават коли - не може всеки един работник да хвьрка по улицата с - бмвИ да седя да го чакам един час по светофарите да се изниже
131
8
 
6
 
! Отговори
абе Чендов преди 7 месеца
Какъв закон за рязко увеличаване на заплатата? В кой век живееш, в кой строй? Бай Тошо ли сънуваш още? Като не си доволен от заплатата си търсиш по-добре платена работа! Всички реват за работници и служители! При тази кризи за работна ръка да ревете,че не ви стигат заплатите сте си виновни вие! Партията чакал да му вдигне заплатата, робчета клети!
130
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До НетТова не значи, че трябва да има дискриминация! Като ще вдигат данъците да ги вдигат на всички еднакво!
129
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Колата е, като жената! Не са най-важни годините!
128
13
 
6
 
! Отговори
Нет преди 7 месеца
Почти всяко семейство в България има поне две коли.И *** още като стане на 18г и бам и на него. Да не се гърби горкото да носи пеш учебниците за 12ти клас.Три коли на семейство,дърти,раздрънкъни,ама три!Това никъде го няма в западна Европа.Никой не е казал,че правото да имаш кола е гарантирано.Имаш,като можеш да е поддържаш в изряден вид.Като нямаш - рейса и влака!Аман от криворазбрана демокрация и свобода!
127
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
15 години карам Пежо от 1991!Новите,колко изкарват?
126
2
 
14
 
! Отговори
Чендов преди 7 месеца
Хубав проектозакон но за да работи,преди него трябеа да се приеме закон за рязко увеличаване на заплатите в България,господа управляващи.Работещите хора едва изкарват от заплата до заплата Вие ги карате нови коли да купуват!
125
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Добре, ама колко нови автомобили произведе България през 2023 година и колко произведе през 1988 година и колко нови автомобила внесе България през2023 година и колко внесе през 1988 година
124
2
 
3
 
! Отговори
Радослав преди 7 месеца
До 148: защото в тези държави МПС-тата от градски транспорт не са по стари от пасажерите си, не се чупят още докато излизат от депата, движат се в срок по разписание, а не да стоиш и да се молиш да дойде тази година, имат климатици и не хващаш тетанус само като ги гледаш!
123
10
 
2
 
! Отговори
Избирател Пп преди 7 месеца
Не виждам причини за недоволство в германия , белгия , нидерландияБедните са натъпкани в транспортаНали искаме да сме като тях затова хората дадоха своят гласЗащо сте недоволни сега
122
8
 
10
 
! Отговори
Мда преди 7 месеца
Това с "хората нямат пари" взе да се изтърква вече! Легловата база в северна Гърция вече е резервирана на 80% за Юли и Август, основно от българи!Една седмица на семейстово тази година е 1300-2000 евро само нощувките!В България цените са още по брутални и миналата година пак всичко беше пълно.Куцо,кьораво и сакато е по ски курортите цяла зима,Велинград, Хисаря и прочие пълни на нощувки за по 200лв на вечер.Все безпарични бре!
121
2
 
3
 
! Отговори
Радослав преди 7 месеца
До 143: какви пътища сънуваш и ти от асфалт ханъма? Една двулентова скоростна черна пътека без маркировка, без мантинели в перманентен ремонт! За 12 години мандат по документи направиха толкова скоростна отсечка колкото нормалните държави правят за месец!
120
3
 
18
 
! Отговори
Ямболски цървуль преди 7 месеца
Тези,които дават такива предложения за закони взимат по 10 000 лв .заплата.Те наясно ли са,че поне 80% от работещите не могат да си позволят нова кола? ОАСТАВКА И СЪД,АКО ТРЯБВА И НАРОДЕН СЪД!
119
5
 
3
 
! Отговори
Бойко съм преди 7 месеца
Честито фенове на радев, слави, корнела, киро и хасан ... Направих ви пътища, сега пусти ще стоят ...

Спонсорирани публикации