Снимка: bgonair.bg
|
Apple води преговори с Alibaba за въвеждането на нейната система за разплащания в Китай. Apple Pay, която позволява на потребителите да използват техните телефони, за да плащат през тях за различни стоки, беше пусната в САЩ миналия септември и се радва на добри резултати. Това заяви миналия месец главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук.
Китай се превърна в ключов пазар за Apple, където в момента тя продава повече телефони, отколкото в САЩ. Американската компания е засенчвана от местната марка Xiaomi, която не ѝ позволява да се превърне в най-големия играч на пазара на смартфони в азиатската страна.
Големият брой потребители на смартфони в Китай би означавал, че експанзията на Apple Pay там ще има доста голямо значение, но компанията ще се сблъска и с някои предизвикателства. Apple Pay работи с NFC технология, безжична система, която позволява на хората да плащат с кредитни карти, свързани с техните смартфони, само като доближат телефона до четеца.
В Китай UnionPay - държавният оператор за кредитни и дебитни карти, доминира в обработката на плащания, извършвани чрез NFC. Като такава, UnionPay определя таксите за трансакциите, което може да бъде потенциална пречка за Apple в страната.
Това вероятно е една от причините, поради които технологичната компания се опитва да си партнира с китайския гигант в електронната търговия Alibaba, който притежава своя собствена система за мобилни разплащания, известна като Alipay. Тя използва различни методи за плащане, включително чрез сканиране на специален баркод. Alibaba също експериментира с разнообразни методи за идентификация, като правенето на селфи за позволяване на плащането.
Вижте повече във видеото на bgonair.bg:
Гледайте още видео материали от "Свят" на bgonair.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase