На половина е изпълнено трасето на метрото към "Хаджи Димитър" и "Левски"

Очакват се нови 8 вагона за метрото
3 юни 2024 11:14, Инна Ангелова
21
На половина е изпълнено трасето на метрото към "Хаджи Димитър" и "Левски"
Снимка: БГНЕС

Директорът на “Метрополиттен” Стоян Братоев даде актуална информация за строежа на столичното метро. На бъдещата автостанция „Изток“ е предвидено изграждането на интермодален възел, докъдето ще достига и метрото, съобщи БНР Братоев.

По негови думи този интермодален възел трябва да се развие във времето.

“В момента, ако има там метро, то няма да има кого да вози, няма да има там пътници. Затова не е изпълнено все още, но не е отпаднало, има го в нашата схема за развитие, просто трябва време да започне да се реализира този възел, както в момента реализираме интермодалния възел в „Обеля“, обясни проф. Братоев.

Изграждането на интермодалния възел в “Обеля” е започнал в началото на тази година. Целта му ще е да може да осигури връзка с три железопътни направления. След изграждането му се очаква пътникопотокът да се увеличи значително по направленията София-Драгоман-Сливница, София-Перник-Кюстендил и София-Костинброд-Божурище-Банкя.

Директорът на “Метрополитен” добави, че по отношение на подходите и подлезите и специално тези, които са изградени към метростанциите, се поддържат и играят ролята  и на вход към метрото, и на подлез.

„Начинът, по който се поддържат метростанциите е абсолютно същият, по който се поддържат и подлезите“, допълни Братоев.

Той допълни, че на база договорът, който Столична община и “Шкода” са сключили на 13 юли 2023 година, в София се очакват нови осем влака за метрото. Натоварването на метрото през последните години изисква и наличието на по-къси интервали на движение, а това – нови влакове.

„Предстои и нова поръчка за още няколко влака, защото това удължаване не може да се покрие само с тези влакове. От 10-12 влака в началото, сега имаме 52“, каза проф. Стоян Братоев.

Той изтъкна, че изграждането на новата метролиния в посока кв. „Хаджи Димитър“ и кв. „Левски“ е изпълнена на над 50% и трябва да завърши в началото на 2026 г. Изграждането на участъка от „Гео Милев“, през „Слатина“, до бул. „Цариградско шосе“ също върви интензивно, посочи проф. Стоян Братоев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още по темата: метроСофиястроеж
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
1
 
! Отговори
Azz преди 3 месеца
значи ще заровим за малко изкопите,ще Хасфалтираме и след няколко месеца разкопките започват наново...важното е усвояването да върви "напълно" а не "наполовина"....и на всички,които се опитват да пътуват в лунните пейзажи наречени улици и булеварди да им е безкрайно гадно....
20
0
 
2
 
! Отговори
БоФ преди 3 месеца
Наполовина бе :-)))
19
1
 
1
 
! Отговори
Драга Инна, преди 3 месеца
пише се "наполовина". Поне заглавията се помъчете да ги докарате без правописни грешки в тоя сайт! Всичките сте за връщане в началното училище.
18
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
За да има пътникопоток от Враждебна, трябва да има връзка с южната страна на Летището.
17
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
B Coфия има една много перспективна улица, която се казва "История Славянотурска"! И нека хейтът започне...... Сега!!!
16
0
 
4
 
! Отговори
Бен преди 3 месеца
Служители работещи за 1000-1500 лв няма касиерки,чистачки,поддръжка,28 вида плочки нахвърляни хаотично ,лампи като за спалнята и хола вкъщи,неработещи ескалатори,табели на английски,други на френски,качваш се и ти съобщават Надежда-Лозенец ,а такива крайни станции няма, на НДК разпечатан А4 и стрелка накъде да ходиш за да не се объркаш,празни помещения предвидени за наематели,осветление направено високо и некачествено,тече на всеки дъжд,но пък строят метрото по-бързо от магистрала това е хубаво
15
0
 
4
 
! Отговори
123 преди 3 месеца
Нямало да има пътници,нима сега на станция Искърско шосе или Театрална има пътници....? Или пък новата в Обеля....не са нужни нови влакове и да са по-често ,а да се използва цялата дължина на пероните,само погледнете чисто новата линия 3 перон 120м използват се 60м просто да закачат още 1 вагон ,кому е нужно нови самоотварящи се врати 15 на брой ,а да се ползват 10,само защото мотрисата е къса...мислят как да откраднат пари,а че осветлението е китайско високо 10м, всички станции са наводнени ?
14
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
И да имаше метро до нас не бих се качил, мотрисите вътре са руски между другото, освен това ако беше Бай Тошо метрото първо щеше да е до Бояна а не до третокласни гета!
13
4
 
2
 
! Отговори
VladTepes преди 3 месеца
Враждебна няма как да създаде пътникопоток за метро, 78 е напълно достатъчен.
12
0
 
6
 
! Отговори
И този значи преди 3 месеца
е станал професор! Така ще бъде, като няма вече ВАК!
11
3
 
3
 
! Отговори
От провинцията преди 3 месеца
Не ме вълнува
10
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Айде давайте с това метро в Хаджи Димитър, че ми омръзна вече три години разкопки. Чакам станцията, която е до Георги Аспарухов, тя е следващата след вече готовата на Владимир Вазов. Значимо още поне година ще стискаме зъби, но пък после ще е добре - за 10 минути на НДК.
9
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Метрото трябваше да стигне до кв.Враждебна,където живеят 6000 души,за да бъде ефективно.Явно,на някой му се досвидя да удължи трасето с още 1 км.
8
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Не е вярно,че от автостанция Изток няма кой да се качи.В момента от там минават няколко автобуса,а на други е начална и крайна спирка където се качват и слизат десетки пътници.
7
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Ало, неграмотното редакторче, наполовина се пише слято!
6
1
 
4
 
! Отговори
Иван преди 3 месеца
Варна, Пловдив и Бургас са малки градове за метро. Метрото се прилага по принцип в градове които се доближават или надхвърлят 1 млн.жители. В горните градове може да се прлилага т.н."леко метро" или бърз трамвай, или "лека градска железница" , каквито проучвания и пхланове се правят за тях.
5
0
 
4
 
! Отговори
Иван преди 3 месеца
Подлезът пред централна гара не е към метростанцията. Той е част от предгаровия площад, а към метрото е само входът към метростанцията.
4
0
 
4
 
! Отговори
Ник преди 3 месеца
Не съм съгласен с Братоев, че подлезите се поддържат както метростанциите. Пример - подлеза на Централна ж.п. гара в София
3
0
 
12
 
! Отговори
До Гошо преди 3 месеца
За какво ти е метро във Варна, нали си имате таксита за по 10 лева на километър?
2
5
 
3
 
! Отговори
Гошо преди 3 месеца
София, София, а в Пловдив, Варна , Бургас и т.н. кога ще има метро?