Предлагат нова трамвайна линия в София

Маршрутът й да е между кварталите "Бъкстон" и Хладилника"
4 апр 2024 15:33, Петър Бойчев
18
Предлагат нова трамвайна линия в София
Снимка Столична община

Нова трамвайна линия 15 между Бъкстон и Хладилника предлага зам.-кметът по Транспорт Илиян Павлов, заедно с общинските съветници Борис Бонев, Андрей Зографски и Гергин Борисов. Тя ще подсили две от най-натоварените трамвайни линии в града - 5 и 10, които, заради заради добрата си скорост и честите интервали, привличат все повече пътници.

"Трамвайният коридор на бул. Цар Борис III е доказано най-бързата връзка с центъра за всички квартали по протежението му, а в началото на годината, времето за пътуване беше намалено с около 30%, с което успяхме да привлечем още пътници. Затова предлагаме нова линия 15, с която целим да намалим интервалите, да подобрим комфорта на пътниците, и да осигурим нови директни връзки за гражданите", обясни зам.-кметът инж. Павлов.

Вносителите на доклада подчертават, че по данни от електронната система, трамваи 10 и 18 също са запълнени, тъй като осигуряват връзка за жителите на кварталите "Лозенец“, "Хладилника“ и "Кръстова вада“ с центъра и обслужват натоварената улица “Граф Игнатиев", предаде Фокус.

“С трамвайна линия 15 обединяваме два от трите най-натоварени трамвайни коридора в целия град и възстановяваме липсващата директна връзка между бул. "Цар Борис III" и ул. "Граф Игнатиев", която исторически винаги е била търсена, но беше прекъсната преди десетина години" - заяви Борис Бонев, лидер на Спаси София и председател на групата на ПП-ДБ и Спаси София в общинския съвет.
 

“Това е поредната мярка за подобряване на транспортната свързаност на София. Работим за да направим пътуването в града максимално бързо за гражданите, за да бъде градският транспорт все по-удобен за пътниците" - добави той.

Разписанието на новата линия ще бъде синхронизирано с линии 4 и 5 и така се осигуряват равномерни интервали на движение под 3 минути по бул. "Цар Борис III".

Това е поредната мярка, която реализираме в последните месеци. Продължаваме да работим, за да направим градския транспорт истинска алтернатива на личните автомобили. Нашата дългосрочна цел е трафикът в града да се успокои и въздухът да бъде по-чист.“ - завърши инж. Павлов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
0
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 месец
По времето на лошия социализЪм, трамваите вършеха чудесна работа,докато не дойде демОнокрацията,и реши да вади трамвайни релси и да закрива линии.От поредните парашутисти-общинари толкова.
17
1
 
0
 
! Отговори
Същият преди 1 месец
Може би има резон за тази нова линия,но според мен има крещяща необходимост за ремонт на тр.линия по бул.,,Хр.Ботев в участъка от Пиротска до Сливница.Една забележка за ватманите на трамваи N 4и 5 в района на Руски паметник,карат много бързо на осмицата от Тотлебен Руски паметник и Македония и обратно за да не стане белята.
16
0
 
1
 
! Отговори
Кой преди 1 месец
Кой ще ни спаси от спаси софия? Колко спирки закрихте само последните 2 месеца? Превърнахте тоя град в един африкански коптор. Срамно е, че в Африка има по-уредени градове
15
0
 
1
 
! Отговори
Ник преди 1 месец
Днес прочетох в Интернет , че населението на Истанбул е малко над 15 милиона жители ! Не би ли могло една група специалисти да проучи как е организиран градският транспорт там и на база на него да се разработи цялостен проект за София !
14
1
 
2
 
! Отговори
Шаши преди 1 месец
Пак спаси София, няма спасение от тези. Не става ясно кой ще кара. Шофьорите припадат от работа. Но, припаднал ватман и 40 тона неуправляемо желязо, по добре да не виждаме.
13
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
По=добре трамвая да тръгва от Владая или Перник и да стига до Железница или Самоков и да минава задължително през Горни Лозен и Костинброд или Пазарджик.
12
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Присъединените села си искат трамвай. В тези селски квартали да им раздадат каруци, там само пришълците са доволни, че са у Софето.
11
2
 
8
 
! Отговори
Трезвомислещ преди 1 месец
Поредното малоумие! Няма ли кой да ни спаси от спасителите на софия?
10
0
 
4
 
! Отговори
malgiorno a tutti преди 1 месец
Няма да е зле да помислят и за изграждане на още малко релсово трасе по южната дъга, така че да се залуупи линията м/у Бъкстон и Хладилника...
9
12
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Животът в холемия гряд и извън него е немисшим без кола, в нашето време. За разни черкези меркези има и трамвай ..
8
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Май не е необходима точно трамвайна линия, това се явява малко ретро.
7
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Трамвайното трасе в София е проектирано и правено още през миналия век.
6
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Няма смисъл, тази линия ще се дублира с 4,5,10,12,18.
5
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Кой предлага? Сигурно онази нах ална мургавела Боневица от Съсипи София.
4
3
 
6
 
! Отговори
Пейо Малкокурцев преди 1 месец
До АнонименТя Бонева много обича на заден.
3
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Добра идея, но точно трамвай ли? Има нужда от тази връзка.
2
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Кой ще ни спаси от Спаси София?
1
7
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Борислава Бонева и гаджето и Андрей Зографски да стават ватмани на новата линия и да отиват да карат трамваи. То сега няма кой да кара теамваите и правим по над 50 часа извънреден труд, а какво остава да се откриват още линии.