Над 1 млн. коли задръстват София всеки ден, на 61-о място е по време за придвижване

На дневна база влизат около 100 000 коли
Обновена: 23 ное 2023 16:13 | 23 ное 2023 16:12, Нели Христова
105
Над 1 млн. коли задръстват София всеки ден, на 61-о място е по време за придвижване
Снимка: БГНЕС

Забавеният трафик в столицата чрез различните съоръжения по кръстовища, пешеходни пътеки и пр. е намалил пътните произшествия и жертвите. Най-голямо значение за безопасността има стесняването на пътните ленти в ключови кръстовищата, което сваля скоростта там. Този анализ представи Виктор Колев от TrafficX - компанията, която прави умна организация на трафика.

София е на 61-о място по време за придвижване

Когато говорим за управление на трафика, има 2 понятия - време за пътуване и безопасност. В София сме на 61-о място с 20 минути време за преминаване на 10 км. Не се казва, че това е перфектният резултат. Това е 30 км/ч, обясни експертът на форума  на "24 часа", който за пръв път среща новата местна власт и правителство. Виктор Колев се занимава от години с инсталации и поддръжка на системи за трафика.

Изкуствени неравности, повдигнати пешеходни пътеки, легнали полицаи - има различни методи за успокояване на трафика, изреди Колев. Добави, че камерите на КАТ са много малко.

Над 1,2 млн. жители в София и 600 000 коли, а още 50 000 влизат в София през 2016 г. Тогава е имало 416 светофари и две правителствени трасета.

Над 1,5 млн. жители по постоянен адрес в София с около 1 млн. регистрирани автомобили. Колко се движат вътре. На дневна база влизат около 100 000 коли, които са с регистрация не от София. Само за пример - в колона това биха били коли от София до Бургас. Той обясни, че жителите на Амстердам трябва да искаш разрешение за паркиране, преди да си купят кола.

290 камери наблюдават в момента трафика в столицата трафика, 490 камери записват регистрациите.

Виктор Колев прикова вниманието на кметовете, защото ги убеди, че знае как трафикът да стане по-смарт и безопасен. Задължително е поне в София в следващите години кръстовищата да се модернизират, а не да работят на локално ниво, поясни той важността всичко да е свързано.

В момента има линии на градския транспорт, с които се стига по-бързо, отколкото с кола. "Това трябва да стане навсякъде", каза Колев. Като част от общата картина обаче е и въпросът за неизбежността на наказанието на недисциплинираните шофьори. И поиска фишовете да се издават автоматично.

Въпросът за пловдивската индустриална зона - замислете се за факта, че тя е най-успешната и не е в Пловдив, там е може би нейният успех. Аз пожелавам много успехи на Пловдив, но идеята за тази зона за въглеродна неутралност е известна в цяла Европа, но не и в България. А тя привлича изключителен инвестиционен интерес, отбеляза министърът на околната среда и водите Юлиян Попов. Той призова кметовете да мислят и за програми за енергийна ефективност като обеща помощ с концепциите.

Зачитайте природните активи. Дюните са невероятно ценен икономически актив. Черноморски кметове, моля ви се пазете ги. Няма да направим компромис с тях, не слагайте хотели там. Не ме хващайте за траленето и унищожението на подводното богатство. Това е дълга тема. Природният актив е невероятен икономически актив, а ние го рушим, каза още министърът.

Българската агенция по експортно застраховане е изцяло собственост на държавата, капиталът ни е 27 млн. с него гарантираме плащания за 5 млрд. лв. Ние имаме финансово решение, което заменя банковите гаранции. Предлагаме застраховки тип гаранция и три вида застраховка на авансово плащане. Средствата не могат да отидат в друго направление и вие сте спокойни, че парите ви няма да отидат за друг проект или за завършване на други цели. Това мисля, че е достатъчно добър инструмент, за да може да работите с тези европейски пари, разказа председателят на Българската агенция по експортно застраховане Гълъбин Гълъбов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


105
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
86
0
 
0
 
! Отговори
А преди 5 месеца
В Борово към 12 на обед има 5-10 места за паркиране в радиус от половин километър от моя блок. Привечер просто забрави.
85
0
 
0
 
! Отговори
дагфа преди 5 месеца
това няма как е вярно ,. 1 милиона коли не са в движение едновременно
84
0
 
1
 
! Отговори
Василка ДС-то : преди 5 месеца
Мис Бони ще спаси София!
83
0
 
1
 
! Отговори
Пич преди 5 месеца
Е, то не може цялото село да се премести в София, и всичко да си е постарому. Пристигнаха си с манталитета, трошките, простотията. Този град се задръсти напълно в последните 5 години. Сега събота и неделя има по-голям трафик в сравнение с делничен ден. Това никога не е било. Полицията я няма никаква, всеки си прави каквото си иска на пъта. Сутиацията е тотално изтървана.
82
0
 
2
 
! Отговори
Edin tam преди 5 месеца
Задръстването за бул. "Цар Борис" започва от жк "Младост" в час пик и обратно за жк " "Младост" започва от СУ. Никога не е било така, но така ще бъде... Няма как да е друго, при условие , че се строят само блокове и никаква инфраструктура. Цяла България се натъпка в София с блян за по-добър живот. А дано, но надали. Отделно цялото Софиянец кара раздрънкан дизел и плаща с здравето си. #dishaisofia
81
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
ДСрезивев да сложи по 1000 лева год данък и ще се оправи.
80
1
 
11
 
! Отговори
Х преди 5 месеца
Не са много автомобилите, лоша е инфраструктурата. Не само в София, а и в цяла България. Вижте в лос Анджелис и Ню Йорк какви пътища имат в града с по 5-6 ленти в посока и то активни. Тук на 2 ленти в посока разтропан асфалт му викат магистрала, че и ограничение до 130 дали. На този ceлски път, наречен магистрала ограничението трябва да бъде не повече от 70км докато не се приведе в нормален вид.
79
4
 
6
 
! Отговори
Аз преди 5 месеца
Трябва да се направи такса са всички автомобили, които се движат в София, които не са със софийска регистрация. Така проблемът ще намалее. Много са гадни тези с чуждите регистрации.
78
1
 
12
 
! Отговори
Йо преди 5 месеца
То оставаше и да не задръстват. Снощи в 20:40 мин. минах покрай спирката на автобус 83 и пишеше, че ще дойде след 58мин. Кой нормален човек ще чака 1 час автобус и после като се качиш вътре ще има изненада миризлив клошар?! На рядко, мръсни, с миризливи хора. Само метеори става за нещо, но пък е до рано. Не може да се разчита на транспорта в София.
77
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Автомобилите в София не са толкова много, както ни манипулират. Проблемът е във все по-лошата организация на движението и паркирането в София съчетани с непрекъснатото влошаване на градския транспорт след 1989 година и особено в последните 18 години
76
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Най противни са тези с регистрация PK. Прости, нагли, озлобени.
75
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
винетка за София за всички с номера които не почват с С, СА, СВ!!!
74
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
до 73 Зависи кога е получил гражданство преди 1989 г, ако е роден 1945 г и родителите му са го довели в София през 1948 г, този с какво е по-малко софиянец от някой роден в София през 2000 г.
73
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Колите не са 1 милион, но се прави елементарни манипулации, за са изглеждат прекалено много. Например, към град София прибавят и колите в останалите 2 града и 34 села, на територията на Столична община, където хората по необходимост обикновено имат по две коли. Друг пример - фирма със седалище в София, плаща данък МПС в София, но от примерно 1000 автомобила на фирмата, само 10 са в София.
72
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
За пръв път попадам на "експерт", който твърди, че увеличаването на задръстванията било хубаво нещо.
71
6
 
6
 
! Отговори
сь преди 5 месеца
Всеки който не е родом от София, или получил софийско гражданство преди 1989 да плаща по 500лв на месец за автомобил. Това е единственото решение. Ама са по-важни кебапчетата по избори, а?
70
2
 
2
 
! Отговори
ДОЛУПЪПЪБЪКЭПЪДЭБЭ преди 5 месеца
Голяма мисъл Като има много коли явно се правят по големи и нови пътища мислители
69
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
до 70 Чел съм пловдивчани и казват,че задръстванията в Пловдив са вече по-големи от софийските.За заплати не знам,в Търговище бензинджията и тези в склада взимат точно, колкото колегите си в София, със сигурност и пловдивчаните работещи в тези сфери взимат толкова. Само определени специалности са по-добре платени в София. По население обаче Пловдив скоро няма да стигне, камо ли да надмине София. Не само икономически и стратегически, дори климатично София е по-добре. В Пловдив лятото е яка жега.
68
2
 
11
 
! Отговори
Геле преди 5 месеца
Така ще е.На всеки 50 автомобила 45 са с по един човек
67
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Ако просто всички, които имат възможността, си работеха от вкъщи, трафикът ще спадне значително