Греда: "Бонус - малус" пак се отлага, ще чака новия парламент

Идеята се проваля от 2017 година насам
20 апр 2024 17:00, Стела Стоянова
31
Греда: "Бонус - малус" пак се отлага, ще чака новия парламент
Снимка БГНЕС, архив

Промените в Кодекса за застраховането, които трябваше да влязат в сила още през декември миналата година, ще бъдат завещани на новото Народно събрание, което ще се конституира след изборите на 9 юни. Това съобщава „Телеграф“, позовавайки се на застрахователи.

Проектът за промени беше изготвен от Министерството на финансите, гласуван от кабинета „Денков“ и внесен в парламента. Депутатите обаче няма да имат време да го приемат, тъй като на настоящото Народно събрание остават броени дни живот, преди народните избраници да излязат във великденска ваканция, а после и в предизборна кампания.

Това означава, че важни изменения в застраховането като дългоочакваното въвеждане на системата „Бонус-малус“ и преместването на стикера за застраховката „Гражданска отговорност“ от стъклото върху полицата и замяната му впоследствие с баркод отново се отлагат. МФ, което е вносител на проекта, не смята да прави промени в предложенията си, а ще остави депутатите от бъдещото 50-о Народно събрание да ги обсъдят такива, каквито са в момента. Такова е становището на настоящото ръководство на министерството, посочиха застрахователи.

От 2017 г. се правят конкретни стъпки за въвеждане на „Бонус-малус“ у нас, но те всеки път удрят на камък. При тази система водачите, които виновно са причинили щети, ще плащат по-висока „Гражданска“. Същността на системата „Бонус-малус” е да направи полициите „Гражданска отговорност” скъпи за водачите, които често причиняват ПТП, а на по-внимателните да предоставят по-големи отстъпки.

С последните промени се предвижда щетите по кола до момента да се вземат предвид при определянето на застраховка „Гражданска отговорност“ спрямо концепцията „бонус-малус“. Това означава, че при купуване на кола „втора ръка“ новият ѝ собственик ще плаща по-висока или по-ниска задължителна застраховка, което ще повлияе и на продажната цена. Разбира се, поведението на шофьорите зад волана също ще се взема предвид при формиране на цената по полицата. Съхраняването на цялата информация в регистъра на Гаранционния фонд, откъдето застрахователите ще могат да си набавят нужната информация, е сред идеите в законопроекта.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от Общество
През май зареждат първите касети ядрено гориво от "Уестингхаус" в АЕЦ "Козлодуй"
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
15
 
! Отговори
Реалист преди 3 седмици
Застраховката е за колата, а тази кола може да се използва от много шофьори. Може една година да се използва от един шофьор, следващата година от друг шофьор и т.н. Тази връзка шофьор правещ или неправещ нарушения и конкретния автомобил е много измислена. Единственото, което ясно се вижда е, че застрахователите се опитват да ни накарат да плащаме все повече и повече. Ясно е, че шофьор без нарушения няма да плаща по-малко.
8
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Бонуса в мутристан ще е за застрахователя, а малуса познайте за кой ще е.
7
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
а ко стана с донос - бонус :)))
6
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Добри и лоши автомобили щом няма съпротива ще правят каквато си поискат.
5
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
У нас .Донос ...бонус
4
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Когато се застрахова шофъора на колата ,затворите ще са пълни ! За това -не сте съгласни !В България ,отдавна Мафита е на власт !
3
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
В България е фокус-мокус, никога не ни е скучно... :)))
2
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Време е който прави ПТП да плаща, застрахователите трябва да отказват дори каско когато има нарушение и висока скорост, а при няколко нарушения и гражданската да му взимат по няколко хилядарки, така *** с дърто БМВ няма да може да си плати застраховките и ще ходи пеш!
1
1
 
23
 
! Отговори
Обективен преди 3 седмици
България бонус-малус е дива безмислица. Застрахова се колата, а не шофьора. Когато застраховката е за шофьора, а не за колата, тогава има голям смисъл. Сега ще е узаконен начин да плащаме задължително повече на мутрите. Никой няма да плаща по-малко.