Приключва ли ерата на евтините полети заради новите правила на ЕС?

Цените на билетите ще се повишат с до 10€ за двупосочен полет
Обновена: 13 фев 2023 16:28 | 13 фев 2023 16:28, Анисия Иванова
57
Приключва ли ерата на евтините полети заради новите правила на ЕС?
Снимка: БГНЕС

Пътниците на авиокомпаниите са изправени пред по-високи тарифи съгласно наскоро засилените правила на ЕС, предназначени да се справят с авиационни емисии в знак, че ерата на супер нискотарифните въздушни пътувания може да е към своя край.

Заплахата от по-високи тарифи идва, докато превозвачите повишават цени, за да им помогнат да се възстановят от пандемията на коронавирус на фона на подновеното търсене на полети с края на ограниченията за пътуване.

ЕС иска да принуди въглеродно-интензивните индустрии да плащат повече за замърсяването си, като цените на билетите ще се повишат с до 10 евро за двупосочен полет поради увеличените данъци върху авиационни емисии, според анализатори.

Законодателите на ЕС дадоха първоначално одобрение за актуализиране на правилата за ценообразуване на въглеродните емисии на блока, което принуждава индустриите, включително авиацията, да купуват достатъчно квоти, за да покрият своето замърсяване съгласно системата за търговия с емисии (ETS).

Правилата постепенно премахват настоящата практика да се позволява на авиокомпаниите да получават значителна част от разрешителните, от които се нуждаят безплатно до 2026 г. Общият брой квоти в системата също ще спадне с времето, което анализаторите очакват да повиши цените.

Лобистката група Airlines for Europe заяви, че „законодателството за устойчивост като това на ЕС... може да доведе до поскъпване на полетите през центрове на ЕС като Амстердам, Париж или Франкфурт с около 23-29% през 2035 г.“. Според организацията това може да доведе до 17% по-малко пътници, пътуващи през центровете на ЕС.

Шефът на Ryanair Майкъл О’Лиъри по-рано каза, че нарастващите екологични данъци заедно с по-високите цени на петрола означават, че ерата на „абсурдно” ниските цени е приключила.

Разходите за спазване на EU ETS ще нараснат до 5 милиарда евро през 2027 г. за шестте най-големи превозвачи в рамките на ЕС спрямо 0,5 милиарда евро през 2019 г., изчисли анализаторът на Bernstein Алекс Ървинг. „Авиокомпаниите не могат да поемат това... и ще трябва да увеличат цените“, коментира той пред Financial Times.

Пътниците в крайна сметка ще плащат между 8 и 10 евро повече за обратен полет, добави той.

Анализаторът на Deutsche Bank Джейми Роуботъм изчисли, че Ryanair, EasyJet и Wizz Air ще похарчат общо 785 милиона евро за въглеродни квоти през фискалната 2023 година, което се равнява на около 2,60 евро на пътуване на пътник. Сумата може да нарасне до 2,25 милиарда евро до средата на десетилетието, каза той.

EasyJet заяви, че е невъзможно да се предвидят бъдещи цени, но че индустрията се нуждае от повече държавна подкрепа, за да достигне нетната нула.

Миналата година Ryanair съобщи, че е похарчила 51 милиона евро за кредити и каза, че „в средносрочен до дългосрочен план“ няма да може да „елиминира“ въздействието на нарастващите разходи за квоти чрез форуърд хеджиране.

Цените на квотите в системата на ЕС се търгуваха близо до най-високите си стойности за всички времена, близо до 100 евро за тон в петък. Приходите от ETS ще бъдат насочени към схеми за насърчаване на използването на устойчиви авиационни горива.

Емисиите от авиокомпаниите представляват около 3 процента от емисиите на парникови газове в ЕС, по-голямата част от които идват от международни полети.

Европейската система за търговия с емисии е водещ елемент от плана на ЕС за намаляване на емисиите на парникови газове с 55 процента до 2030 г. в сравнение с нивата от 1990 г.

Целият анализ - на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


57
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 47 И за преноса на стоки би трябвало влакове. А не хиляди ТИРове назад-напред със сума ти вредни емисии. Но май на никой не му прави впечтление.
48
2
 
7
 
! Отговори
Фашистките преди 1 година
Правила на ЕСЕС! Правят се на много загрижени,но е точно обратното!Тази неофашистка *** ко.ина трябва да бъде УБИТА!!! Заради новите правила,и защо не са правила,като правила,а поскъпване на какво ли не,а не правила,правила му казват медиите това са бирници!
47
2
 
10
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
какви 2027,2035 та до това време няма да има съюз , всяка държава ще си поеме своите закони,времето на еврогеьовите ще свърши
46
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В цяла Европа трябва да се движат високоскоростни влакове. Това е най-удобния транспорт. От София трябва да можеш да стигнеш с високоскоростен влак до Будапеща, Виена и други европейски столици максимално бързо и удобно. Като не искат тия в Брюксел да има емисии да дават милиарди с които да се изградят линии за такива влакове и да се купят влаковете, но да следят и парите да не се крадат от местните пишман политици, което ще е най-трудната задача.
45
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Трябва да върнем селяните обратно в провинцията откъдето изпълзяха!!!
44
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
10евро кого ще спрат веее?!?!Бай Силяк атакува маслинитИ.Билетите в Европа трябва да станат единна тарифа 300 ойро и да се спрат тия нещастници с 5 уевЪ у жоба дето тичат като мухи без глави насам-натам.
43
2
 
7
 
! Отговори
mne преди 1 година
Какви 10 евро, тази година платих с 130 евро повече за полет в Европа.
42
3
 
15
 
! Отговори
свободен роб преди 1 година
зелените крадци са за линч, но явно европа е под ботуша на собствениците на WEF и ще им сърба попарата. Квоти, бежанци, насекоми за обяд и вечеря...иначе ни сочеха с пръст, че търпим комунистическите *** на власт. Е, хайде, чакам да ви видя, какво ще правите с вашите управници.
41
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много хора работят в различни от техните държави. За тях пътуванията не са екскурзии, а начин да си видят семействата. Светът бе глобализиран и сега хоп, спираме достъпните полети, стойте там където се намирате.
40
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А те иззедниците си летят с частните самолети.
39
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
аз предлагам да въведат и данък емисии за ***
38
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
диктуват си на цените ес нагло и лъжливо
37
4
 
29
 
! Отговори
димо преди 1 година
Колите заради емисиите за година и пол вина поскъпнаха 8-10.000 Евро и продължават да поскъпват.. Всеки ден цените вървят нагоре а същото време пуснаха в експлоатация не само АЕЦ централите но и които работят на въглища както в Франция така и в Англия. Тези Брюкселски лицемерни предатели тези чакали тези мръсни *** ще унищожат Европа.
36
7
 
10
 
! Отговори
а преди 1 година
Кви полети бе, аз се чудя как да си сипя нафта да ида на работа....
35
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това бе една жт целите на пландемиците - край на всичко достъпно за обикновения човек. Монопол и робство с ясни робовладелци - сегашните икономически мастодонти.
34
1
 
3
 
! Отговори
Луд преди 1 година
Ами здравеи отивам за писалка че я забравих отатък бах *** а му 6 милиона и да няма кои да ти каже здрасти а?
33
13
 
10
 
! Отговори
Таня преди 1 година
Цената за бизнес класа си е същата. Ако купувате такива места, вместо обикновените животински няма да ви интересуват тези квоти.
32
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Искам русата мацка от картинката по-горе. Много е сладка
31
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Преди малко от Румъния удари земетресение усетили са го в северна българия.
30
3
 
13
 
! Отговори
Стойне от Чукурово преди 1 година
Тренирам си мъгариту - ш пътувам с него! Еври бари на магари....