Предизвестена трагедия: Няколко пилота съобщават, че Boeing 737 е опасен

И други машини рязко са тръгвали към земята, за щастие, без да се разбият
14 мар 2019 13:00, Нели Христова
57
Предизвестена трагедия: Няколко пилота съобщават, че Boeing 737 е опасен
Снимки: Reuters

Оказва се, че проблемите свързани с Boeing 737 MAX не са новост. Данни, че нещо не е наред с електрониката на самолета е имало още преди да се случи трагедията с полета на Етиопските авиолинии, а и дори преди разбиването на машината на Lion Air.

Още по темата

В своите доклади след полетите си двама американски пилоти съобщили, че проблем с автопилота е накарал самолетите им рязко да се наклонят с носа надолу и да започнат да губят височина.

Докладите са разсекретени миналата година, като не се споменава нито маршрута на самолетите, нито имената на пилотите или авиолиниите.

За първия инцидент главният пилот съобщава, че секунди след като включил автопилота, помощник пилотът му съобщил, че се снишават. Думите му са потвърдени от смразяващ запис, на който се чува гласът на един от мъжете, изпаднал в паника. Той крещял: "Не падай! Не падай! Не падай!“

"И двамата си мислехме, че трябва да се обърне внимание на проблема, тъй като от доста време Boeing 737 MAX предизвиква притеснение", пишат в заключението си пилотите.

Вторият инцидент е подобен. Секунди след като автопилотът е включен, носът на самолета се наклонява напред и започва да се спуска. Той пада с близо 450 метра на минута. И тук автопилотът е изключен и самолетът започва да се изкачва обратно към нормалната си височина.

В доклада си, помощник пилотът пише, че "не може да се сети за причина, която би накарала машината да пропадне толкова агресивно“.

Интересното е, че доклада след катастрофата на полета на Lion Air  посочва, че пилотът няколко пъти е подал сигнал, че самолетът се е наклонил с носа надолу преди да падне в морето.

Причината за падането на етиопския Boeing 737 MAX все още не е ясна.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


57
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
12
 
4
 
! Отговори
всезнаещ преди 5 години
Или е някой датчик, или е някой сензор, или е някоя система, или пък е грешка на екипажа.Друго не може да е.
25
11
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Minuva42Акционерите? И какво, аз, защото на младини не ходих да пия, а пестих инвестирах, за да имам бъдеще, сега съм виновен? Бегай бе!
24
3
 
52
 
! Отговори
Minuva42 преди 5 години
До ФактПроблема в случая не е в персонала или в компетентността на инженерите.Проблема е в алчността на акционерите.
23
16
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От 20-30 години насам Америка окончателно се утвърди като юдейска държава, а евреите нищо не произвеждат. Само водят войни, мамят и отпускат заеми.
22
28
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Че секунди след като включил автопилота, помощник пилотът му съобщил, че се снишават.И човека не може да си изключи автопилота - един бутон на който пише Автопилот ON OFF
21
3
 
32
 
! Отговори
АБВ преди 5 години
До Анонимен 20Браво човече! Ти си открил проблема на този тип самолети! Само не разбирам, защо го споделяш тук, а не го съобщиш на производителя?
20
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен Точно така ама само при излитане ? после кво става
19
5
 
16
 
! Отговори
българин преди 5 години
До DjoАз от музика на Кондьо не разбирам.
18
12
 
34
 
! Отговори
Djo преди 5 години
Винаги се възхищавам на българите, всеки разбира от всичко, от музиката на Кондьо, през ядрена физика до самолетостроене.
17
3
 
59
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Boeing 737 MAX сериите имат вградена нова система за предотвратяване загуба на въздушна скорост наречена MCAS. Целта и е при излитане на самолета да коригира ъгъла на носа така че самолетът да не губи скорост при изкачване (следователно да го накланя надолу) проблемът идва оттам, че системата разчита само на един датчик, който ако не функционира правилно носът на самолета не спира да се накланя дори когато това не е нужно. Не знам как това не се е установило при стотиците тестове на самолета.
16
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 18 с 3д каска .. наиш кво стаа
15
17
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
не се качвайте на американски самолети...руските са по-добри...
14
16
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
какви ли ще са прехвалените модернизирани F 16...май ще е по-добре да се откажем докато е време...а не като загине някой наш пилот заради калпавата им електроника...
13
9
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Не падай! Не падай! Не падай! :)
12
10
 
63
 
! Отговори
666 преди 5 години
Поредното доказателство, че американците са калпави инженери!Добре че привличат кадри от Европа та нещата да вървят.Летяха в космоса благодарение на нацистките инженери. Сега южноафриканец им съживява космическата програма.
11
1
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не е важно че самолетът е бъгъв. Важното е че е сертифициран!
10
3
 
26
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Бунта на компютрте В действие.
9
2
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Според така описната ситуация от пилотите датчика или така нареченият сензор за височина е действал в обратна посока. Вместо да набира височина което е трябвало да се случи грешната информация до компютъра на автопилота го е накарала вместо да вдига носа да го сваля. Защо не са ги приземили веднага всички самолети от тази серия и да им проверят дефектният сензор а са продължили да ги произвждат й експлоатират останалите самолети. Това си е умишлено убииство на невинни пътници.
8
22
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Напротив, системата на автопилота прави точно обратното - вдига носът а не го сваля
7
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Подобен случай имаше и при Airbus A320, но проблемът не беше в автопилота. A320 имат система за автоматична корекция, която игнорира определени решения на пилота и коригира курса въпреки действията му. За щастие инциденти имаше в самото начало. Има запис на тестово излитане на авиошоу в тубата, самолета се разби в гората, пилота твърди, че компютърът е правил каквото си поиска без да се съобразява с него. Имаше и няколко инцидента с истински граждански полети, за щастие без сериозни последици.