Мъж предупредил, че производството на Boeing е опасно, те обаче не го чули

От работата по 787 той бил прехвърлен на 777, но и там открил проблеми
12 апр 2024 21:36, Нели Христова
29
Мъж предупредил, че производството на Boeing е опасно, те обаче не го чули
Снимка: БГНЕС

Американските регулатори разследват твърдението на подател на сигнали, че Boeing е отхвърлил опасенията му относно безопасността и качеството на своите пътнически самолети.

Сам Салехпур, инженер на Boeing, каза, че е идентифицирал проблеми със самолетите 787 и 777 на компанията. Той твърди, че Boeing е използвал преки пътища, за да намали затрудненията по време на процеса на сглобяване на 787 и че опасенията му са били отхвърлени.

Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) заяви, че разследва оплакванията на Салехпур.

В изявление Boeing не коментира веднага жалбата за 777, но заяви, че е напълно уверен в 787 Dreamliner, добавяйки, че твърденията "са неточни и не представляват цялостната работа, която Boeing е извършил, за да гарантира качеството и дългосрочната безопасност на самолета".

Boeing е под светлината на прожекторите отново след инцидент през януари, когато панел избухна от самолет 737 Max във въздуха, което доведе до оставката както на главния изпълнителен директор, така и на председателя на борда.

Тази седмица безопасност на самолетите на компанията отново беше коментирана, след като Boeing 737 на Southwest Airlines беше принуден да се върне на пистата в Денвър, защото капакът на двигателя падна по време на излитане. Самолетът се приземи безопасно и няма пострадали пътници.

Твърденията на Салехпур вероятно ще натрупат още повече натиск върху Boeing. Той каза, че проблемите произтичат от промените в процеса на сглобяване и как частите от фюзелажа, които се произвеждат отделно, са сглобени.

Неуспехът да се запълнят правилно малки празнини при сглобяването на фюзелажа рискува "катастрофален" отказ с остаряването на самолетите 787, според адвокатите на Salehpour.

New York Times съобщи, че Салехпур е алармирал за производствения процес на 787, но е бил прехвърлен да работи по 777, само за да открие допълнителни проблеми с процеса на изграждане и на този самолет.

Салехпур каза във вторник, че жалбата му повдига проблеми с качеството, "които могат драстично да намалят живота на самолетите", като каза на репортери по време на конферентен разговор: "Правя това не защото искам Boeing да се провали, а защото искам да успее и предотвратяване на сривове. Истината е, че Boeing не може да продължи по този начин. Мисля, че трябва да се подобри малко."

Акциите на Boeing паднаха с близо 2 процента във вторник следобед, след като разследването на регулатора беше потвърдено.

FAA вече се е срещнала с подателя на сигнали, според Reuters. "Доброволното докладване без страх от репресии е критичен компонент в безопасността на въздухоплаването", се казва в изявление на FAA. "Силно насърчаваме всички в авиационната индустрия да споделят информация. Проучваме щателно всички доклади."        

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още по темата: Boeingопасностсамолети
Още от Миш-маш
Как да декорирате малката спалня?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
0
 
! Отговори
Pl преди 2 седмици
Е така е, трудно се напасват различните части, когато производителите са по целия свят. Нещо линията на конвейер на Боинг не работи. Решили са да оптимизират разходите. И сега проблеми.
25
0
 
0
 
! Отговори
до 21 преди 2 седмици
До До Алекстова е било преди години бе Гащник селски ...отдавна Боинг не са най-добрите самолети ! поне от 10тина години че и повече вече ...
24
1
 
4
 
! Отговори
Астронафта преди 2 седмици
Аз бях на луната и бръмчах с лунохода. Са, верно е, че тогава нямахме технология да стигнем до Сапарева Баня, но от Холиууд казаха, че сме на луната и туй то :))))
23
0
 
3
 
! Отговори
Сувалка Колумбиа преди 2 седмици
Помните ли сувалката Колумбия която се разчлени на части и молекули над тихия океан? Мда, плочките с които беше покрита и които дадоха фира бяха купени от Кауфланд в последния момент защото другата фирма искала прекалено много пари...... инфото идва директно от бивш инжинер на Нортроп Груман ;)
22
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Те един самолет не могат да направят надежден, на Луната били летели. Само като им видиш модула с които кацнали, облепен със станиолчета. Най-големите лъжци и манипулатори са америкосите.
21
8
 
5
 
! Отговори
До Алекс преди 2 седмици
Пътувал съм повече от сто пъти с Боинг и съм жив и здрав, а на вас пожелавам приятно пътуване с ТУ 154, красата и тотална НЕ/сигурност.
20
0
 
7
 
! Отговори
Алекс преди 2 седмици
Сам Салехпур да внимава.Предишният подател на подобен сигнал беше малко самоубит.Добре,че има подобни смели мъже,за да заобикаляме самолетите на Боинг отдалеч.
19
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Гейовете строят самолети най-добре с меките си китки и "женски" мозъци.
18
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Краварските самальоти - най-надежните в света.
17
1
 
9
 
! Отговори
бг смешки 2 преди 2 седмици
изобщо Боинг не за 1ви път имат такива проблеми с катастофи и загинали но този път са много по-сериозни ОТ ПРЕДИ в началото на 90-те пак имаха подобни проблеми но тогава бяха по -малки ...сега положението е мн сериозно ! изобщо АIRBUS са далеч по - надеждните и качествени самолети след 2005та някъде насам ...просто не се возете на новите им самолети .особено на 737 МАКС програмата
16
0
 
5
 
! Отговори
икономист преди 2 седмици
А преди що не са ги имали тия затруднения в процеса на сглобяване? Истината е, че и там явно ги тресе от липсата на квалифицирани кадри. Няма достатъчно техници, затова се търсят по-лесни(преки) начини за сглобяването на отделните части. Обаче по-преките начини обикновено са и по-лоши... Тези проблеми само ще се задълбочават, заради растежа в сектора. ИИ тук няма как да помогне, поне на тоя етап. Ръководството много добре знае за какво иде реч, и не им трябва никой да ги предупреждава.
15
0
 
8
 
! Отговори
ДО 15 преди 2 седмици
До Боин 747БАТКО , живееш може би около 20 години назад във времето ! това което си написал отдавна не е така ...най- модерният и успешен самолет в момента е ЕЪРБЪС А350
14
18
 
3
 
! Отговори
Боин 747 преди 2 седмици
Американските самолети са най-добрите в света. Според мен нашите европейски Еърбъси стават само за старо желязо за "Вторични суровини". Те изобщо не могат да се мерят с Боингите. Ние европейците не умеем да правим добри и сигурни самолети както американците. И трябва да си го признаем. Предвиждам, че за в бъдеще целият Евросъюз ще се вози само на американски Боинги. А Еърбъсите ще изхвърлим на бунището.
13
0
 
2
 
! Отговори
Педант преди 2 седмици
До Христо ХристовНе е мърдж,а мърджър
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
оставаше жена да е
11
1
 
9
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 седмици
До 5 "... цялата иум прогарама 737 МАКС е тотално компроментирана" - а демото с изтърбушения 787 дето гордо го демонстрираха завършен само по фюзелажа без никаква техника вътре?
10
0
 
15
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 седмици
Боинг беше добра фирма ПРЕДИ мърджа с Дъглас. След това стана повече от Т.Р.А.Ш.
9
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Така става като имаш квоти за жени и за ***, а не за специалисти.
8
0
 
8
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 седмици
Боинг беше добра фирма след мърджа с Дъглас. След това стана повече от ***. Не бих летял с Боинг правен след 2005 година (както и самите работници на фирмата заявяват).
7
0
 
8
 
! Отговори
ааааа преди 2 седмици
сканадалите с БоИНГ станаха доста и все кой от кой по-лош ...очеавадно копманията има сериозни проблеми от всякакво естество и най - интересното в случая е че са компания която произвежда самолети от над 100 години вече ....чудна работа е