По-скъпи билети за влака: Как го приемат пътниците?

Хората не се плашат от скока, но искат поддържани вагони
15 апр 2024 23:20, Красимир Ангелов
38

До месец предстои драстично поскъпване на билетите за пътуване с влак. Причината се все по-големите разходи на националния железопътен превозвач. Как ще се отрази това на пътниците?

Митко пътува за Варна. Цената на билета му е 24,50 лв. С увеличението вече ще му струва близо 30 лв.

"Това не е толкова скъпо, това е един от най-евтините транспорти. Всичко се покачи, нормално е и цените да се качат, за да има заплати. Няма да заменя влака с автобус", сподели той пред репортер на телевизия Bulgaria ON AIR.

Още по темата
От БДЖ уточняват, че поскъпването е заради увеличение на оперативните разходи на дружеството.

"Те се дължат основно на увеличението на заплащането, увеличихме заплатите на персона с 20%, свързано с увеличаването на минималната заплата, разходите за ток, горива, застраховки. Не мисля, че цените са увеличени чак толкова драстично или са непосилни", коментира управителят на БДЖ "Пътнически превози" инж. Венцислав Славков.

Поскъпването на билетите е средно с 20%.

"Цените са разпределени на база километрично разстояние, така че тези 20% не са за всички", допълни той.

Според част от пътуващите увеличението не е оправдано на фона на условията във влаковете.

"По-скъпи билети, но същите условия, като всичко останало. Всичко поскъпва, но трябва да има все пак някаква граница в това поскъпване", категоричен е пътуващ.

"Билетите за влака не са скъпи, но вагоните не са поддържани", възмути се друг пътник.

"Наистина има влакове, които може би не отговарят на изискванията или очакванията на пътниците, но в тази връзка се предприели действия, договори за доставка на 10 нови локомотива и на 76 вагона, които са климатизирани", поясни инж. Славков.

Вижте повече в репортажа на Теодора Георгиева

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
В България всичко е наопаки. След Живков пътническите влакове бяха ликвидирани от СДС и Костов за икономия. Бързите ги направиха полупътнически. И сега се чудят защо намаляват путниците. Като няма влакове за селата всички минаха на коли. А полубързите влакове спират и са бавни на практика и там няма путници. Остава само в софийска облас където е страшна блъсканица.
12
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
София Варна е 16 часа с влак. Постояно спира и чака други не може да е за 2-3 часа. В софийска облас Своге Перник са по 20-30 влака може би е нарочно. А за другите няма влакове или са 2-3 и не са удобни или постоянно чакат други. и спират
11
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
По линията София-Варна преднамерено се използват най-старите мотриси, вероятно защото очакването на БДЖ е и за най-големи щети по тях - поради огромния брой пътуващи. Това не може да продължава до безкрайност, защото е безумие. По-скоро би трябвало да се пуснат нормални вагони, но да се добавят охранители, и да има бой за всеки, който руши. Промяната няма да е моментална, но след месеци ще се види.
10
23
 
5
 
! Отговори
Програмиста преди 4 седмици
Програмист съм със 28 000 лв заплата на месец ,наскоро си купих мезонет в Лозенец ,5 лв увеличение в БДЖ няма да ме счупят
9
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Мръсни гнусни тапицерии,няма климатици,мизерия от всякъде,стари 50 годишни вагони и за капак драстично увеличение
8
2
 
13
 
! Отговори
БДЖ уточняват преди 4 седмици
, че поскъпването е заради увеличение на оперативните разходи на $чекмеджетата$ за по голям дискомфорт с 3 вагона софия варна
7
1
 
15
 
! Отговори
До Христо преди 4 седмици
Ти големи икономии провиш с тия влакове, трябва поне милион да си натрупал досега! Давам си сметка, че ако не ми бяха сегашните доходи, а някакви ниски, също щях да ползвам влак, просто няма да имам избор. Така че нищо лошо за хората, които използват тоя вид транспорт. Просто не разбирам повишението на билетите. нито са чисти влаковете, нито са бързи, нито съвсем точни, не виждам какво промениха в тях, че да вдигат цените.
6
2
 
18
 
! Отговори
Боже, Боже преди 4 седмици
Русе - София ми е 30 лева на пропан. С дърт, 25 годишен опел. Не ми се налага да ползвам таксита, отивам там където си искам. Имам си климатик, спирам си за кафе или закуска и тоалетна където си искам. Кое точно му е най - евтиното? Дори често жена ми кара, а аз си поркам излегнат на седалката. Към три пъти ми е по евтино от билетите с влак. Русе-Каварна-Русе ми е към 50 лева. Тръгваме в 7, в 10 сме на плажа. Те се плацикат, аз правя пържоли на газовия котлон. В 19 сме си по нашите бани и легла.
5
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Христо - Май си минал покрай програмистите. Нито един колега нямам с такъв доход, който да се вози по тия смрадливи влакове. Днес по тв показваха обстановката вътре, тоалетните, то не е за хора, да се чуди човек на какво отгоре вдигат цените на билетите?
4
8
 
3
 
! Отговори
Христо преди 4 седмици
Не знам защо сте ми писали минус, но аз пестя пари, защото не искам да бъда беден.
3
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Искам да пътувам в чисти и удобни вагони, с чисти и възпитани хора. И всички да бъдат с билети. Пък може и с 20%по-скъпо.
2
14
 
5
 
! Отговори
Христо преди 4 седмици
За мен доста вече се оскъпява и ще се замисля дали да пътувам с влак. Програмист съм на 14 хиляди лева заплата. Харча хиляди лева на месец за храна, наем, дрехи, ток, парно, телефон, транспорт и пестя 13 хиляди лева. Така вече 4 години и просто ще спра да пътувам с влак ако увеличат билета с 2 лева.
1
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Е как, никак, инфлация няма, тя се мери с хляб и мляко, другото, е др е покрай хлябът и млякото.,:))