Юлиян Попов за старите коли: Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв

Може да се въведе такса от 500 лева
8 ное 2023 08:02, Нели Христова
219
Юлиян Попов за старите коли: Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв
Снимка: БГНЕС

Евентуалната такса от 500 лв. за първа регистрация на кола, внесена у нас на старо, ще затрудни съвсем леко този пазар и търговците, но е ефективен начин да не сме на едно от първите места в ЕС по внос на стари и замърсяващи коли. Това коментира във вторник министърът на околната среда и водите Юлиян Попов.

За таксата съобщи онзи ден транспортният министър Георги Гвоздейков. Идеята е парите да се събират във фонд, от който да се дават бонуси за покупка на електроколи.

Всяка година у нас се внасят по около 350 хиляди употребявани коли и сумата, която би се събирала в такъв фонд, е от порядъка на 175 млн. лв. на година.

Според Попов тепърва ще се обсъжда дали налагането на такава такса не нарушава някой европейски регламент. “В Албания направо забраниха вноса на употребявани коли, но тя не е член на ЕС и не трябва да се съобразява”, каза той.

Според Попов преобладаващата част от внасяните у нас стари коли са всъщност отпадък за рециклиране в страната на произход.

“Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв. Но вносителят вкарва такава “кола” в гараж, слага ѝ три болта и я продава за 1300 лв.”, смята той.

Попов припомни, че всички идеи досега у нас за ограничаване на вноса на замърсяващи стари автомобили са срещали политически отпор главно от съображения за ниската покупателна способност на населението. Затова вероятно и въвеждането на таксата няма да бъде лесно.

Колкото до икономическите стимули за покупка на електромобили, той смята, че с течение на времето ще има все по-малка нужда от тях, тъй като тече процес по изравняване на цените между електрическите и двигателите с вътрешно горене.

България е кандидатствала да бъде домакин на следващата конференция на върха по въпросите на климата през 2024 г., но Русия и Беларус са блокирали вземането на такова решение, съобщи още екоминистърът. “Причината обаче няма нищо общо с това, че сме “неприятелска държава” според тяхната терминология. По-скоро и двете държави проявяват напоследък огромен интерес към възможностите за инвестиции в противодействието на климатичните промени в световен мащаб, които се оценяват на около 3-4 трилиона долара, каза министърът.

Намерението на страната ни е било да предложи провеждането на различните страни на конференцията - преговори, правителствени срещи, изложби и презентации, да бъдат в различни държави от нашия регион, тъй като в момента събитието е огромно по мащаби. На предстоящата през декември конференция в Дубай например са регистрирани 150 хиляди участници, докато преди 27 години на първата в Копенхаген са били едва 30 хиляди.

Това ще е първото участие на България на конференцията, на която ще отидат президентът Румен Радев, премиерът Николай Денков, министри, ръководители на ведомства и много родни фирми или такива, които имат големи инвестиции тук.

“Смятам, че имаме какво да покажем на света - например никъде в Европа няма цял индустриален комплекс, в който фирмите са приели да се движат бързо към въглеродна неутралност. Такъв клъстер у нас се е образувал във Варна, където “Девня цимент”, “Агрополихим” и “Солвей Соди” намаляват скоростно въглеродните емисии. В ЕС има по-скоро примери за отделни фирми”, подчерта Попов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


219
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
0
 
25
 
! Отговори
българина преди 10 месеца
500 лева няма да те спрат да си купиш стара кола нито ще те принудят да си купиш нова! просто ще си купиш още по стара и ще обеднееш с 500 лв
46
11
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
По добре вдигнете данъците на имотите. Много ниски са в България и трябва отдавна да се актуализират. Така ще има пари за инфраструктура по населените места.
45
5
 
7
 
! Отговори
ГТП преди 10 месеца
Първото нещо което трябва да се направи е много просто- да има нормален, работещ ГТП и коли, които видимо и тествано не отговарят на изискванията, да не се допускат за движение по пътищата. Не може някой ръждавелник, който има повече ръжда от ламарина, гуми от социализма, бълва *** да се води минал ГТП. С такива е пълно.
44
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
"Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв. но вносителят вкарва такава "кола" в гараж, слага ѝ три болта и я продава за 1300 лв" каза човека и отскочи до Горубляне да си купи нов внос за 50 000 лв :)
43
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Сбъдва се прогнозата за краят на човечеството.....Бедните ще бъдат натикани в шахтите да живеят А богатите ще живеят ,,екологично " в свои колонии за богати.
42
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
добре е някой хора да имат представа за нещата, които говорят. Това, че караме масово старите коли на ЕС е вярно, обаче да си в заблуда, че струва триста лева и ти я продават за 1300 не говори добре за теб, показва, че информацията ти е неточна, но отпреди 15 години. То само докарването струва около 1000 лева. И по автокъщите коли за 1300 лв няма вече.
41
9
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Е то ЕС си изхвърлят трошките тук, ние не сме им на зор. Мислете малко.
40
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Поредното цакане на хората..Аз ако има хубави доходи дали ще си купя кола втора ръка...Няма да ограничат нищо само пак.....за кой ли път ще бръкнат в джоба на данъкоплатеца...както винаги става...
39
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Най лесно е да вземеш пари от бедния.Богатия има адвокати и права Богатия има положение и влияние.Оръжие и охрана....Да видим какво е направил Цар Борис ||| По време на данъчната криза в България през 1930 година...Взимал е от богатите ...ОТ БОГАТИТЕ...За туй са го отровили.
38
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Цените на електромобилите новите падат прогресивно с усъвършенстване на технологията за производството им -четох че от 2024 теслите стават по 25 000 долара в сащ
37
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Най-екологично е на плаж в Дубай!
36
4
 
7
 
! Отговори
Трябва преди 10 месеца
Да се забранят старите Ке н е фи обаче да създадат условия дали кредит с ниски лихви дали нормално европейско заплащане за закупуване на нов електромобил!
35
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Тези хептен нагли, да вземат от хората които нямат пари за да ги раздават на хора които ще си купуват автомобил за 100 000
34
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Че Агрополихим произвежда ли? Девня с какво изпичат цимента? Соди защо бе продаден като беше печеливш?
33
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Пак започна издояването на народа.Не се минаха и два дена от изборите...Гласувайте за нас!...ГЛАСУВАЙТЕ ЗА НАС!...Ни ще ви видим сметката...хахахахахахаха
32
2
 
10
 
! Отговори
Държавата преди 10 месеца
Да забрани всички стари дизели които пушат черно да ги спре от движение бусове камиони баничарки които смърдят и хвърлят черни облаци!!! Има ри *** бана държава?!
31
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Политиците изгониха народа за по добри и достойни заплати на Запад И сега се оплакват , че нямат кадри.Сми вкарайте работници от Бангладеш.Да видим те на заплата от 500 лева , каква кола ще си купят...Ама за роби ни взехте.И в риби безправни ни превърнахте българите.
30
2
 
21
 
! Отговори
Пенчо преди 10 месеца
Демек бедните да плащат прищевките на богатите... Нищо не се е променило за последните 5000 хиляди години "цивилизация"
29
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Чудят се от къде да стискат бедния народ. Факт, а утре очаквайте такса въздух.
28
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Пак почнаха, това вече не го ли направиха с прочутата еко такса. Или са я отменили и не съм разбрал

Спонсорирани публикации