Развод с ... Opel

Препоръчват на General Motors да продължи без германската компания
8 сеп 2012 12:57,
45
Развод с ... Opel
Снимка: Ройтерс

Какво да се случи с губещия производител на автомобили Opel? Инвестиционната банка Morgan Stanley препоръчва на управлението на дружеството-майка General Motors (GM) радикално решение. „Разделете се с Opel“, съветват анализаторите на банката в 37-странично проучване, озаглавено "Живот без Opel". Това решение би било най-добро и за базираната в Рюселхайм германска компания, пише Financial Times.

Само за последните дванадесет години Opel е успял да изгори 16 млрд. долара, изчислява триото анализатори Адам Джонас, Рави Щанкер и Йеджи Ин. "Загубите в следващите дванадесет години може да бъдат дори по-високи", се казва в изследването, публикувано в четвъртък.

Opel е най-голямата заплаха за дългосрочното финансово здраве и за жизнеспособността на GM, смята банката. Morgan Stanley обаче може и да не е съвсем обективна в проучването за възможната продажба на Opel - инвестиционната банка играе често ролята на посредник при подобни придобивания, както бе в случая на обратното изкупуване на EnBW от провинция Баден-Вюртемберг в Германия.

„По наше мнение раздялата, макар и скъпа, е най-добрият начин както за акционерите в General Motors, така и за Opel", посочват анализаторите. Те са на мнение, че Opel ще се справи по-добре с предизвикателствата, ако има нов собственик. За възможната продажба според становището на анализаторите GM би трябвало да задели между 7 и 13 млрд. долара за пенсионните задължения.

Поделението за инвестиционно банкиране на Morgan Stanley е съветвало GM в миналото. Сега институтът прогнозира, че в следващите десет години Opel ще трупа загуби от по 1 млрд. евро на година.

"Opel не само консумира ценни пари", казва Джонас. "Той също така изяжда капацитета от инженери и капацитета за управление и ограбва фирмената култура и увереност".

Говорител на GM отхвърли анализа: "Ние сме зад Opel и сме уверени, че можем успешно да преструктурираме бизнеса, за да бъде компанията печеливша в дългосрочен план."

Временният главен изпълнителен директор на Opel Томас Седран обяви междувременно, как иска да предизвика обрат в продажбите - с нови модели, по-изгодно производство и по-високи продажби в чужбина, особено в Русия.

Още автомобилни новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още по темата: OpelMorgan StanleyGeneral Motors
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
0
 
3
 
! Отговори
до 39 от OPEL FAN преди 12 години
Няма да обиждаш избора на хората! Щом ми харесва Вектра - това е мой избор -ясно ли е ***? Карам Пежо и ми харесва.Не мога да го сравнявам нито като технологии нито по комфорт със старите коли,но... Както казах има едно НО -- всеки си има предпочитания и щом не пречи на другите, не виждам причина защо да не им се радвам. Сега изяснихме ли се Господин Разбирачев ?Писнало ми е от 'професори-авторитети' като тебе! Баси простотията !
29
0
 
5
 
! Отговори
Гено преди 12 години
Това GM да се раздели с Opel няма да стане никога. Колкото и логично и лесно да им се струва на финансовите аналисти, зад фирмата Opel стоят не само една марка, фабрики и персонал, но и ред патенти. От друга страна GM съсипва Opel като отнема азиатския и американския пазар на немската марка в полза на Chevrolette, т.е. Opel може да продава само в Европа и Австралия. По мое мнение е въпрос на време GM да си прибере патентите и да закрие марката, защото няма да има куповач за остатъка от фирмата.
28
7
 
2
 
! Отговори
Ей преди 12 години
Аз пък карам Хонда производство 98 г. В момента на 410 000 км. Само свещи съм сменил веднъж. Хайде драскайте минуси - това ме прави по-щастлив. На света има само две марки автомобили: Хонда и Тойота.
27
4
 
0
 
! Отговори
до 37 преди 12 години
Абе, ти сравняваш СЕДАН с Хетчбек.Вектра с Пежо 307..... седи мирен бе, селски бек.
26
0
 
8
 
! Отговори
OPEL FAN преди 12 години
ot OPEL FAN do 16Приятелю, аз също карам и френски автомобил - първо бях с 307 и навъртях 150 хил, а сега съм с 207 на което до тука съм сложил 170 хил. И двете са съвременни учебни коли с почти всички екстри,даващи удоволствие при карането,но... Но продължавам да си карам Вектрата - стегната и поддържана, защото някак си независимо,че вече е близо 20 годишна кола чувството при карането й е много особенно, икоето може да се опише само с WIR LIEBEN AUTOS... Сещаш се защо, нали?
25
5
 
0
 
! Отговори
секвентон преди 12 години
само ФАУВЕ!
24
4
 
5
 
! Отговори
до 34 преди 12 години
... ами то и на БМВ, АУДИ и Мерцедес новите коли като останат 2-3 месеца да им изтече гаранцията, и хората ги продават по най-бързия начин. Защото след гаранцията става страшно.Иначе имам опел на 13 години, върши ми доста по-добра работа от на познатите ми разни пежа, фиати и други такива "европейски" коли на същите и по-малки дори години.Тъст ми пък със Ситроен на 4 години досега е хвърлил пари за ремонти колкото за десет опела като моя ... а ако беше плащал и гаранционните ремонти....
23
3
 
3
 
! Отговори
German Quality преди 12 години
Немско качество ама като станат на 10г. оди гледай разправии и плащай.
22
2
 
13
 
! Отговори
хммм преди 12 години
имам чувството че тоя коментар под мен е писан от 12 годишен, друго няма какво да казвам, той сам си е написъл колко акъл има в главата
21
4
 
8
 
! Отговори
Препатил преди 12 години
Купихме товарен пикап Комбо 1.3 дизел за нуждите на фирмата ни. Транспортираме товари не по-тежки от 100-150 кг. Караме внимателно и избягваме "газ-спирачки". Редовно извършваме смените на масло и филтри, проверяваме ходовата част и ползваме оригинални консумативи. Независимо от това брахме страшни ядове когато се наложи на 150000 да сменим съединител. Оказа се, че задължително се сменя и маховик, услугата струва 3200лв. Покъртителен автомобил. Не го купувайте. Ще останете без пари и без нерви.
20
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Цени-като на фолксваген и ауди.Качество като на някоя корейска кола.Инсигниата е добър автомобил,но малко закъснял за да промени нещата а и до последно не се отказаха от дизайнът който се нрави най-вече на разни пенсионери с тая свлечена задница.То бива ретромодернизъм ама чак пък толкова.Имаха една красива форма -калибра и я зарязаха с пълна скорост някъде през 90-те.А елегантното малко купе астра-бертоне си остана екзотика.Скучноватата Зафира не ми се коментира-толкова праволинейно рейсче.
19
11
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Астрата е много бърза.Знаете ли защо?... защото я гони ръждата.
18
0
 
16
 
! Отговори
MKS преди 12 години
Карам Vauxhall Astra G 2002 ,преди това имах Vauxhall Cavalier 95' и твърдя ,че това са много корави коли с много добри двигатели!Тук в Англия незнам с какви ламарини ги правят но не гният като европейският Opel.
17
15
 
7
 
! Отговори
ГНИЛОЧ преди 12 години
ОПЕЛ---- НАЙ-ГНИЕЩОТО "НЕМСКО" КАЧЕСТВО.КАРТОН ИЗДЪРЖА ПОВЕЧЕ НА ВОДА....... :))))))
16
3
 
19
 
! Отговори
Пешо преди 12 години
Карам Астра ф C14se мотор на 18 години е,много от съвремените *** не могат да и стъпят на малкия пръст.
15
20
 
12
 
! Отговори
ФАКТ преди 12 години
опелото е най- скапаната марка, това е всеизвестен факт.
14
0
 
20
 
! Отговори
88382 преди 12 години
те сега почти всички коли си приличат и докато невидиш марката неможеш да кажаш какво е....инак СЕНАТОР ;МАНТА тва си е супер уникални..ама и с тоя петрол направо убиват рибата
13
7
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Сменил съм много марки коли - в момента карам Опел Вектра 2000г ,силно съм очарован от този автомобил ,карам го от 3 г. за сега не смятам да го сменям !
12
18
 
5
 
! Отговори
GM преди 12 години
Vsi4ki koli na GM sa bokluci imalsam vazmojnost da karam tezi marki koli i moga da kaja 4e nikoga niama dasi kupia pove4e kola na GM. A golkolkoto za opela za evropa sa ok.Karaite samo made in Japan tova e istinata.Germancite sa bili vodeshta figura sega idva nova era.Prosto oshte neste go osaznali.
11
21
 
6
 
! Отговори
d0 16 преди 12 години
:) До 15преди 12 минутиАбе ти, луд ли си!!?Който се е качил на Ситроен, забравя за други марки!!!"" Само леваците карат немски и френски коли. Истината е в японските.