Хартиеният билет за метрото остава

Продължава да е предпочитан от хората
29 май 2023 12:06, Росен Стойчев
19
Хартиеният билет за метрото остава
Снимка: БГНЕС

Хартиеният билет в метрото остава и след 1-ви юни. Това реши столичният общински съвет. Причината е големият брой пътници, които го предпочитат. По план от другия месец всички превозни документи в София трябва да са електронни, съобщи Нова.

Според данните на Центъра за градска мобилност всеки ден в столицата се ползват около 35 хиляди хартиени билета на цена от лев и шейсет.

Още по темата

Анализ показва, че масово хората, които предпочитат да пътуват с хартиен билет си го купуват по традиционния начин – от касите. Това са около 70 на 100 от пътниците. Само 30% използват поставените в метростанциите автомати за билети.

Премахването на продажбата на билети от каса или от автомат ще доведе до напрежение сред пътниците, смятат от общината.

"Оказа се, че този превозен документ – макар и неизгоден – защото това е хартиено билетче, което се проверява с баркод и което може да се използва само един път, остана с една трайна употреба в метрото, въпреки наличните две- три алтернативи, които са далеч по-изгодни и по-удобни", заяви Димитър Дилчев от ЦГМ.

Като например пътуване с безконтактна дебитна или кредитна карта, със смарт устройство или чрез билет за всички линии за срок от 30 или 60 минути. Сега хартиеният билет в метрото дава право само на едно преминаване през бариерата в рамките на 1 час след закупуване.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още по темата: транспортрешениебилет
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Анонимен Едно е София а ти говориш за софийска облас която е чак до Сърбия.
14
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
софиянци пътуваме с годишна карта, която ползваме само за метро. Напълно достатъчно е да се придвижваш в центъра и всички интересни места (където има някаъв смисъл да отидеш). С колите движат селяните от ИлитнитИ нови райони!
13
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
хайде, поиграхте си, връщайте перфораторите!!
12
6
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Един Българин 7 : щом ползваш масовият транспорт явно все пак ти е малка заплатата.
11
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Градската дебилност тихичко направи билета 2лв за наземния транспорт!Въпреки това, дори цената от 1,60 е все още НЕЗАКОННА!
10
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Това ограничение от един час за преминаване е много глупаво и трябва да се махне. След като има баркод който позволява само едно преминаване не би трябвало да се ограничава кога да се ползва.
9
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Анонимен Таблет и смарфон трябва още 500-1000 лева цената и такси интернет и банки.
8
1
 
5
 
! Отговори
Един Българин преди 10 месеца
До 6 Именно и нямаше толкова масов гратис за белите, а сега и да искаш не можеш да се чекираш, защото четците не го прочитат, пише "грешна валидация" и какво ли не! Аман от разбирачи ИТ-та на 30г, които никога не са се качвали в градски транспорт!!!
7
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Какви пет лева плащаш на банка??
6
1
 
10
 
! Отговори
Един Българин преди 10 месеца
До 3 Ти някога возил ли си се в метрото с МПАС? На електронното ми устройство никога не прочита баркода и трябваше да се карам с охраната на гарата последния път. На останалите метростанции жената като види те пуска, защото знае че електорнните билети просто НЕ РАБОТЯТ!!! И не ми е чак толкова малка заплатата, просто трябва да върнат хартиения билет за един ден, защото електронният НЕ РАБОТИ МАСОВО на почти всякакви телефони!!! В крайните квартали НЯМА и от къде да си купиш карта вече!!!
5
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Хартиен билет е най-нормалното нещо. Купуваш билет от точка "А" до точка "Б". Билетчето ти е в ръката и си спокоен. Не ти трябват смарт телефони и таблети.
4
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Много ясно, хартиеният билет се перфорира сутрин и важи цял за конкретното превозно средство,без значение кой е пътника,до момента на проверка от контола. После трябва нов,но това се случва рядко.
3
15
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
май на "нормалните хора" електронното отчитане им е висока топка. С една карта не могат да се оправят, ама реват че им били ниски заплатите. И ето защо!
2
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Нямам "смарт" устройство! Не желая да си "доближавам" банкова карта до каквото ми падне устройство! Не ми трябва "билет за всички линии", когато инцидентно искам да ползвам едно превозно средство! Осставете нормалните билети на мира!
1
14
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ами махнете го и ще ползват другото!